EVguide
HEM HOME
7 oktober 2004 Bilsalongen i Paris 23 sept. 10 okt. 2004 Sid/ page 1 Sid/ page 2: Konkreta batteri- och elhybridfordon/- kjøretøy > Sid/ page 3: Fordon/- kjøretøy under utveckling > Sid/ page 4: Diverse från Paris > Årets Parissalong ger en god signal om att allt flera inser fördelarna med elmotorer, - generatorer och - batterier. Att komma åt och ta en bild av Venturi Automobiles El-roadster Fétish var inte helt enkelt. Publikintresset var enormt, och säkerligen kommer data som 0 - 100 km på 4,5 s, maxhastighet på 170 km/ h och körsträcka 350 km per laddning att ge ett positivt intryck för den rena batterielbilen. Förhoppningsvis kommer Volvo att redan nästa vecka visa samma system, från AC Propulsion, i Challenge Bibendum 2004 i Kina Trevligt var det att åter se batteriutställare på salongen. Franska Batscaps utveckling av Lithium polymer batterier verkar lovande. De ägs till 80% av Bollore och 20% av Electricité de France EdF. Man lovar att redan våren 2005 visa en bil med deras Lithiumbatterier på Genevesalongen. Se www.autoindustry.co.uk Data som nämns är 2 - 300 km mellan laddningar och maxhastighet 125 km/h Även Nissan påpekade att de är, och har varit det länge, med i utvecklingen av Lithiumbatterier. Man trodde ju att det skulle vara med många hybridbilar, men fortfarande är Toyota och Honda helt dominerande. Några hydrogen/ bränslecellsbilar fanns med, men det verkar ha lugnat sig en hel del på den kanten. Sid/ page 1 Sid/ page 2: Konkreta batteri- och elhybridfordon/- kjøretøy > Sid/ page 3: Fordon/- kjøretøy under utveckling > Sid/ page 4: Diverse från Paris >
|
EVguide
HEM HOME